Oficial sportiv acreditat



Vezi FIȘA POSTULUI
https://ssmatic.ro/fisa-postului/oficial-sportiv-acreditat

Conform statutului Federației Române de Oină,
OficialPersoană care reprezintă sau care este delegată să reprezinte F.R.O

ObservatorPersoană delegată să supravegheze organizarea şi desfăşurarea jocurilor oficiale.


Specialiști din domeniul Educației fizice și sportului.

Conform Legii 69/2000 a Educației fizice și a Sportului, la articolul 62 se precizează:

Articolul 62

În activitatea de educație fizică și sport, pe lângă profesorii cu diploma de licență sau de absolvire, antrenorii, instructorii și managerii din domeniu, pot funcționa ca specialiști și alte persoane calificate pentru asistența medicală, cercetare și asistență științifică, organizare și conducere tehnică, precum și pentru alte ocupații complementare specificate în regulamentul de aplicare a prezentei legi.

Conform Hotărârii nr. 884 din 13 septembrie 2001, Regulamentului de punere în aplicare a dispozițiilor Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000

Capitolul 9 

Articolul 39

Ocupații complementare în activitatea de educație fizica și sportArticolul 39

Grupa 3 de profesii: tehnicieni, maiștri și profesiuni asociate

oficial sportiv acreditat

Sursa: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/30679



COR 2024 Clasificarea ocupatiilor din Romania

342211 Oficial sportiv acreditat

Grupa majora 3 – Tehnicieni si alti specialisti din domeniul tehnic

Subgrupa majora 34 – Alti specialisti in domeniul juridic, social si cultural

Grupa minora 342 – Lucratori in domeniul sportului si al pregatirii fizice

Grupa de baza 3422 – Antrenori, instructori si functionari din domeniul sportului

Antrenorii, instructorii si functionarii din domeniul sportului lucreaza cu sportivi amatori sau profesionisti pentru a creste performanta, incurajeaza o participare cat mai mare in sport si organizeaza si oficiaza evenimente sportive conform normelor stabilite.

Activități generale

Luarea deciziilor sau rezolvarea problemelor
Analizarea informaţiilor şi evaluarea rezultatelor pentru a alege soluţiile cele mai bune şi pentru a rezolva problemele.

Evaluarea informaţiilor pentru a determina respectarea standardelor
Utilizarea informaţiilor relevante şi judecăţilor individuale pentru a determina dacă evenimentele sau procesele respectă legile, regulamentele şi standardele.

Rezolvarea conflictelor şi negocierea cu alte persoane
Gestionarea reclamaţiilor, aplanarea disputelor, sau rezolvarea plângerilor sau conflictelor, ori negocierea cu alte persoane.

Actualizarea sau utilizarea cunoştinţelor relevante
Actualizarea şi aplicarea cunoştinţelor în cadrul activităţilor şi sarcinilor postului.

Contextul muncii

Libertatea luării deciziilor
Câtă libertate de a lua decizii îi oferă postul angajatului, fără a fi supervizat?

Exactitate şi acurateţe
Cât de importantă este exactitatea şi/ sau acurateţea în realizarea sarcinilor postului?

Comunicare prin contactul cu alte persoane
Cât de mult este necesar ca angajatul să fie în contact cu alte persoane (faţă în faţă, la telefon etc.) pentru a realiza activităţile şi sarcinile postului?

Munca în grupe de lucru sau echipe
Cât de important este să muncească împreună cu alte persoane organizat în grupuri sau echipe pentru a realiza activităţile şi sarcinile postului?

Abilități necesare

Expresivitatea verbală
Abilitatea de a comunica informaţiile şi ideile prin viu grai astfel încât ceilalţi să înţeleagă

Vederea la distanţă
Abilitatea de a vedea detalii la distanţă

Claritatea vorbirii
Abilitatea de a vorbi clar astfel încât ceilalţi să înţeleagă

Vederea de aproape
Abilitatea de a vedea detalii de la o distanţă mică (la câţiva centimetri de observator)

Aptitudini necesare

Vorbire
Discutarea cu alte persoane pentru a transmite cât mai eficient informaţiile necesare.

Sensibilitate socială
Atenţia la reacţiile altor persoane şi înţelegerea cauzelor acestora.

Învățare activă
Înţelegerea implicaţiilor pe care le au informaţiile noi asupra rezolvării problemelor actuale şi viitoare şi asupra luării deciziilor.

Gândire critică
Utilizarea logicii şi raţiunii pentru a identifica punctele tari şi punctele slabe ale soluţiilor alternative, concluziilor şi abordărilor diferitelor probleme.

Interese ocupaționale

Interese realiste
Ocupațiile realiste implică în mod frecvent activități practice, precum și rezolvarea unor probleme concrete, având a face de cele mai multe ori cu plante, animale sau obiecte concrete precum lemn, unelte, utilaje. Munca se desfășoară în principal afară și rar este implicată birocrația sau munca în echip

Interese întreprinzătoare
Ocupațiile întreprinzătoare implică adesea demararea, organizarea și conducerea sau coordonarea proiectelor. Aceste ocupații pot avea de-a face cu luarea deciziilor și conducerea oamenilor. Uneori este necesară asumarea de riscuri și realizarea de afaceri.

Interese convenționale (factice)
Ocupațiile convenționale implică deseori urmărirea unor seturi de proceduri și rutine. Pot implica lucrul cu date și detalii mai mult decat cu idei. De regulă există o structură ierarhică ce trebuie respectată.

Valorile şi nevoile ataşate muncii

Realizarea
Ocupaţiile care satisfac această valoare a muncii sunt orientate către rezultat şi permit angajaţilor să îşi utilizeze cele mai bune abilităţi şi aptitudini, oferindu-le un sentiment al împlinirii. Nevoile corespondente sunt „Utilizarea abilităţilor” şi „Realizarea”

Independenţa
Posturile care satisfac această valoare a muncii permit angajaţilor să muncească şi să ia decizii singuri. Nevoile corespondente sunt creativitatea, responsabilitatea şi autonomia.

Recunoaşterea
Ocupaţiile care satisfac această valoare a muncii oferă avansări multiple, un potenţial de conducere, şi deseori sunt considerate de prestigiu. Nevoile corespondente sunt avansarea, autoritatea, recunoaşterea şi statutul social.

Relaţionarea
Ocupaţiile care satisfac această valoare a muncii permit angajaţilor ce le ocupă să îi servească pe ceilalţi şi să muncească în echipă într-un mediu necompetitiv, colegial. Nevoile corespondente sunt colegii, valorile morale şi serviciul social.

Stilul de muncă

Integritate
Postul necesită a fi onest şi etic

Respectarea obligaţiilor
Postul necesită a fi un om pe care ceilalţi se pot baza, serios, şi care îşi respectă obligaţiile

Auto-control
Postul necesită menţinerea auto-controlului, păstrarea emoţiilor în echilibru, controlarea nervilor, şi evitarea comportamentului agresiv, chiar şi în situaţii dificile

Rezistenţa la stres
Postul necesită acceptarea criticilor şi tratarea situaţiilor puternic stresante cu calm şi seriozitate

Cunoștințe necesare

Psihologie
Cunoaşterea comportamentului şi performanţelor umane; diferenţele individuale privind abilităţile, personalitatea şi interesele; învăţarea şi motivarea; metodele de cercetare psihologică; diagnosticarea şi tratarea dezordinilor comportamentale şi afective.

Limba maternă
Cunoştinţe privind structura şi conţinutul limbii materne, inclusiv a înţelesului şi ortografiei cuvintelor, regulilor de compoziţie şi a gramaticii.

Servicii personale şi orientate către clienţi
Cunoştinţe privind principiile şi procesele legate de serviciile pentru clienţi şi personal. Aceasta include evaluarea nevoilor clienţilor, întrunirea standardelor de calitate a serviciilor, şi evaluarea satisfacţiei clienţilor.

Educaţie şi Training
Cunoştinţe privind principiile şi metodele care ţin de planul de studii şi proiectarea cursurilor, a predării şi instrucţiei pentru persoane şi grupuri, şi măsurarea efectelor pregătirii.

Sursa: https://www.rubinian.com/cor_6_ocupatia_detalii.php?id=342211

This site is using SEO Baclinks plugin created by Cocktail Family